MID SEASON SALE - Spórolj akár 60%-ot kiválasztott termékeken VÁSÁROLJ MOST
Hogyan kezdjünk el futni betegség után? Térj vissza a futócipődbe lassan, de biztosan!

Hogyan kezdjünk el futni betegség után? Térj vissza a futócipődbe lassan, de biztosan!

2023.03.27. 8 perces olvasási idő

Beteg voltál és most újra futni akarsz? Van néhány tanácsunk arra vonatkozóan, hogyan lehet elkerülni a visszaesést vagy a tartós következményeket és visszatérni a helyes útra!

Fájdalom, láz és gyengeség. A betegség vagy a megfázás kellemetlen akadály a magán és futó életben. Hogyan lehet ezt követően biztonságosan és felelősségteljesen visszatérni a helyes útra? 5 alapvető kérdést kell megválaszolnunk, mielőtt felvennéd a futócipődet.

1) Mennyire volt súlyos a betegséged? 

Nagyon fontos tudni, hogy mennyire súlyos a betegség, mert vannak olyanok, amelyek csak kis terhet rónak a testre, mások viszont nagyobbat. Általában kétféle teher típusba helyezhetjük őket:

  • Enyhe testterhelés: Ez magában foglalja például a köhögést vagy a légzési problémákat, láz nélkül. Ebben az esetben elegendő az intenzitás korlátozása és nem túlzásba vinni az első néhány edzést. Kezdd gyaloglással és fokozatosan növeld az intenzitást attól függően, hogy a test hogyan reagál rájuk és fokozatosan haladj a teljes terhelés felé.
  • Magas testterhelés: A lázzal, vírusokkal vagy megfázással járó betegségek sokkal fáradtabbá tehetik a szervezetet. Még akkor is, ha már jól érzed magad, gondolnod kell a szerveidre, amelyek nem kommunikálják olyan könnyen az állapotukat. Jó pihenni egy hétig egy betegség után és majd csak ezután fokozatosan visszatérni az edzéshez. Magasabb láz esetén még óvatosabban kell megközelítenie a visszatérést. Amikor jól érzed magad, kezdd először sétával egy hétig, hallgatva a testedre, különösen arra, hogy milyen gyorsan emelkedik a pulzusszámod és hogy van-e légszomjad. Akkor kezd el az edzést, amikor ez a két dolog a "normális" szinten van. És újra megismételjük - lassan és fokozatosan! Ha az orvosod ágyba küldött, feltétlenül konzultálj vele az edzéshez való visszatérésről.

Jak začít s běháním po nemoci?

2) Milyen gyógyszert szedtél?

Az előzőhöz kapcsolódó kérdés. Az általad szedett gyógyszer jelentős hatással van az emberi testre - a betegség mellett olyan gyógyszerekkel is "harcolnia" kell, amelyekhez nincs hozzászokva. Ha antibiotikumokról és hasonló agresszív gyógyszerekről van szó, sajnos ne számíts arra, hogy gyorsan visszatérhetsz a terheléshez. Három-hat hét a legrövidebb idő a fizikai aktivitás megkezdéséhez. Csak ezután kezdheted el lassan az edzést. Az, hogy az ilyen gyógyszerek mit tesznek például a szívvel vagy a májjal, első látásra nem nyilvánvaló. Ha túlzásba viszed, visszafordíthatatlan károsodást okozhatsz a testedben. A gyógyszeres kezelés szempontjából is konzultálj az orvosoddal a futáshoz való visszatérésed tervéről.

3) Mi okozta a betegségedet?

Ezt a kérdést nehéz megválaszolni. Van olyan tevékenység az életmódodban, amely rendszeresen megbetegít? Próbálj meg gondolkodni ezen. Gyakran észre sem veszed, mert bizonyos dolgokat automatikusan csinálsz és nem fordul elő betegség. De aztán jön a fagyos időjárás, a munkahelyi stressz vagy egy hosszú utazás fáradtsága - elég gyakori dolgok, amelyek bizonyos körülmények között megbetegíthetnek. Próbáld meg észrevenni ezeket az okokat és gondolj arra, hogyan enyhítheted hatásukat. Például kihagyhatsz egy versenyt, sétálhatsz edzés helyett vagy időt szakíthatsz magadra és pihenhetsz. Ezekkel az apró óvintézkedésekkel megakadályozhatod a hosszú távú betegségeket a jövőben.

4) Mennyi ideig tartott a betegséged?

Ha kihagysz két napot, a tested nagyon gyorsan visszatér a teljes erejéhez. De ha a betegség időtartama hetekre emelkedik, a visszatérés hosszabb ideig tart. A test legyengült és az intenzív megterhelés újra ágyba küldene. Adj magadnak időt és teret a teljes felépüléshez és semmit ne siettess. A futócipő nem megy sehova, ígérjük.

To, co léky napáchají například na vašem srdci, není na první pohled znát.

5) Hogyan reagál a tested egy betegség után?

Minden ember más, különböző képességekkel rendelkezik és másképp reagál a stresszre, a feszültségre és a betegségre is. Ezekben a helyzetekben biztosan felismered magad és ha tudod, hogy több időre van szükséged az induláshoz, ne hagyd, hogy a barátaid a betegséged után egy héttel rábeszéljenek a futásra. Ez nem tenne jót a testednek, hanem növelné az esélyét annak, hogy újra vissza kelljen térned a pihenő módba.

Általános tanácsok a betegségek kezeléséhez

  • Mindig és nem csak betegség után, próbáld meg érezni és hallgatni a testedre. Figyeld a pulzusodat és a légzésedet és figyeld meg, hogyan érzed magad a nap folyamán. Ha tudod, mi a tested "normális" állapota, könnyebben felismerheted a betegség kezdetét.
  • Ne próbálj teljes edzésbe állni, amint csökken a lázad. Adj magadnak időt és teret a teljes regenerálódáshoz. A tested meg fogja hálálni a gondoskodást.
  • Ha gyógyszert szedtél, konzultálj az orvosoddal. Fogadd el tanácsait és ajánlásait a további egészségügyi szövődmények elkerülése érdekében.
  • Tudjuk, hogy ez kihívást jelent, de próbáld pozitív módon megközelíteni a betegséget. Lassíts, lazíts, olvasd el azt a könyvet, ami a fiókodban van, vagy nézd meg azt a filmet, amire általában nincs időd. A felépülésed után sok futó kilométert fogsz élvezni!

ZOOM JA FLY 3
nike
FuelCell Rebel v4
newbalance2
Fast-R Nitro Elite Elektrocharged Wns
puma
Fast-R Nitro Elite Carbon Wns
puma
Fast-R Nitro Elite Elektrocharged
puma
Fast-FWD Nitro Elite
puma
Fast-FWD Nitro Elite Wns
puma
FAST-FWD NITRO Elite Psychedelic Rush
puma
FAST-FWD NITRO Elite Psychedelic Rush Wn
puma
Deviate Nitro Elite 2 Marathon Series Wns
puma
WAVE SKY NEO 2
mizuno
Deviate NITRO Elite 2 Forever Faster
puma
Új
Előző
Következő