SUMMER SALE: Több, mint 3000 kedvezményes termék Szeretném a kedvezményt
Hogyan fuss nyáron

Hogyan fuss nyáron

2021.06.30. 6 perces olvasási idő

A meleg, nyári napokon való futásnak megvannak a sajátosságai, amikre oda kell figyelni, hogy ne kockáztasd az egészséged.

A meleg, nyári napokon való futásnak megvannak a sajátosságai, amikre oda kell figyelni, hogy ne kockáztasd az egészséged.

Első pillantásra a nyári napok tökéletesnek tűnnek ahhoz, hogy fuss egyet a természetben, vagy akár az utcákon. A nap sugarai feltöltik az embert és nem hagyják otthon ülni. Ugyanakkor a nyári sportolás negatív hatásokkal is jár, amelyekre nagyon oda kell figyelnünk. Hogy ne legyen gondod, összeszedtünk néhány tanácsot, amelyre mindenképp figyelj:

1) Megfelelő hidratálás

A legtöbbünk egy átlagos napon sem figyel oda igazán a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelére. Sokszor észre sem vesszük, hogy a testünk dehidratált. Akkor tűnik csak fel, amikor sportolni kezdünk, akkpr pedig már késő. A folyadékbevitelnek arányosnak kell lennie a nap folyamán folyamatosan. Nem elég csak edzés előtt inni. Ha sok folyadékot viszel be egyszerre a szervezetedbe, azzal túlterheled a veséidet, amely megszűri a vízet és eltávolítja a szervezetedből. Az emelkedett fizikai aktivitásból eredő folyadékszint megborulás a test túlmelegedéséhez vezethet, általános dehidratáltsághoz, valamint a test összeomlásához. Így fontos, hogy ne csak sport előtt igyunk, hanem nap közben is folyamatosan, hosszú futásra pedig mindenképpen vigyünk magunkkal egy palack vizet. with us.

Természetesen az ionos, ásványi anyagokkal teli folyadékoknak egyéb előnyeik is vannak. Nem csak a folyadékot pótolják a szervezetben, de némi energiával is ellátnak, valamint ásványi anyagokkal, amelyek az izzadás során szintén távoznak a testedből.

2) Mikor?

Fontos, hogy tervezd meg az edzésed és alkalmazkodj az időjáráshoz. Figyeld az előrejelzéseket, hogy megtaláld a legmegfelelőbb időpontot. Dél körül futni egy meleg nyári napon nem több egyszerű butaságnál. Nem csupán a teljesítményed lesz sokkal rosszabb, de az egézségedet teszed kockára.

Akkor ideális futni, amikor már csökken a hőmérséklet, és akkor is árnyékban. A reggeli és esti futások tökéletesek erre a célra. A reggeli futás segít, hogy rendesen beindítsd a napod, felkelj, felpezsdülj és jól induljon a napod. Ugyanakkor nem mindenki képes reggel ezért felkelni, ami teljesen rendben van. Nekik az esti futások valóak, amikor már a reggelivel szemben megnyugodhat az elméd egy fárasztó nap végén. Sosem jó persze egy szterotípia mellé beállni, így én azt javalom, kombináld ezeket a lehetőségeket. Néha reggel, néha este menj futni.
 

Ha van lehetőséged a természetben futni, akkor ne is gondolkodj, indulj.

3) Környezet

A nyári nap mindig elképesztően felmelegíti a várost - és az aszfaltot. Akármilyen csodásan ragyog is az égen, és akármilyen későn is indulsz, a forró aszfalt még akkor is sérüléseket okozhat a lábadnak, mind a felületén, mind pedig izületeidben. Ráadásul a koszos-poros utcákon a légzés is nehezebb. 

Sokkal jobb választás így a természet, vagy legalább egy városi park. A fák és a zöld környezet árnyékot adnak, és sokkal jobban esik a légzés is. Ha a természetben, túrautakon futsz, annak pedig csontjaid és az izületeid is jobban fognak örülni. Ha van lehetőséged erre, akkor egy pillanatra se hezitálj!

4) Megfelelő ruházat és felszerelés

A ruházatnak szintén megvan a szerepe, funkcionálisnak kell lennie, amit sportolásra terveztek. Az ilyen felsők jól elvezetik az izzadtságot, így megvédik testedet a túlmelegedéstől - összességében pedig az összeomlástól. Vannak, amelyek ráadásul aktívan hűtenek is. Hosszabb futásokra javasolt a  hátizsák, nagyobb víztartállyal. A látásodat pedig védd mindig sportolásra tervezett  napszemüveggel..

A cikk Jana Kuncicka futóedzővel és étkezési tanácsadóval együttműködve készült.

Top4Running Club tagnak lenni kifizetődő

Velünk mindig gyorsabb leszel. Csatlakozz a hűségprogramunkhoz és használd ki az előnyeit.

Csatlakozz a klubhoz